klantgericht denken en handelen

– De klant centraal –

BewegingVeroorzakers 9 Cursussen 9 Klantgericht denken en handelen

Beweging op klanttevredenheid – interne samenwerking – betere dienstverlening

Hoe maak je het belang van de klant je eerste drijfveer?
Hoe zorg je ervoor dat de klant zich echt geholpen voelt en oprechte aandacht ervaart met de geleverde dienstverlening?

Herken je één of meerdere van deze persoonlijke uitdagingen?

  • Ik hoor wel klachten van andere afdelingen of klanten over ons, maar dat heeft weinig te maken met mijn werk.
  • Ik heb weinig zicht op wat er leeft bij onze klanten en wat hun verwachtingen zijn.
  • Mijn werk wordt regelmatig verstoord door vragen en ‘spoedjes’ van zowel interne als externe klanten.
  • Ik wil wel maatwerk leveren naar een klant, maar dat is door ons beleid vaak niet mogelijk.
  • Ik vind het lastig om ‘nee’ te zeggen tegen een klant uit angst dat hij zich ‘in de kou voelt staan’.

Leerdoelen van deze training:

  • Begrijpen wat klantgedrevenheid is en wat het van je vraagt.
  • Meer denken en handelen vanuit het belang van de klant, zonder het belang van de organisatie uit het oog te verliezen.
  • Instrumenten opdoen waarmee je de verwachtingen (en tevredenheid) van de klant beter kunt managen.
  • Inzicht in wat de bijdrage is van je afdeling (en jouw rol) in de dienstverlening/levering aan klanten.

Effecten in de organisatie van deze training:

  • Meer motivatie, passie en dienstverlenende houding bij medewerkers.
  • Betere samenwerking met andere afdelingen of stakeholders in het bedienen van de eindklant.
  • Hogere klanttevredenheid.

Het programma

Je volgt een training van een dagdeel met een inspirerend en interactief programma. Voorafgaand aan de training ontvang je voorbereidende opdracht om met de juiste ‘mind set’ in de training te komen.

Tijdens de training komt het volgende aanbod:

  • Nieuwe inzichten opdoen aan de hand van gerichte theorie
  • Leren een praktisch instrument in te zetten
  • Oefenen het geleerde juist toe te passen
  • Tips voor gebruik en borging in de dagelijkse praktijk

Na afloop van de training krijg je een praktijk opdracht om het geleerde direct toe te passen. De training wordt verzorgd door ervaren trainers die je helpen je effectiviteit in de dagelijkse praktijk te vergroten. Het gaat er namelijk niet om dat je weet HOE, maar dat je het daadwerkelijk gaat DOEN met meer resultaat.

Wil je deze training in een online variant volgen, kijk bij onze online trainingen.

Persoonlijk leiderschap
\

Versterken van je klantgedrevenheid

Het programma betreft een praktijk gerichte training van 8 uur. Data in overleg.
Prijs voor deelname bedraagt € 575,- incl. koffie/thee/lunch (exclusief btw en inclusief materialen).

Minimale inschrijving is 6 deelnemers.

Onze passie is om mensen en bedrijven te versterken in persoonlijk ondernemerschap. Wij geloven dat ondernemende mensen meer verantwoordelijkheid nemen voor het bereiken van geluk, succes, werkplezier en welzijn. Niet alleen voor zichzelf , maar ook voor anderen die hun dierbaar zijn.

Meer informatie over onze Cursussen

In de afgelopen 15 jaar hebben wij een unieke aanpak ontwikkeld voor het in beweging krijgen en versterken van het leiderschap in organisaties. Durf jij het aan?

 

Ja ik schrijf mij inIk wil contact opnemen